Nieuwe functies Kwaliteitsregister voor beter zicht op je ontwikkeling

  • 14 oktober 2021
  • Nieuwsbericht
  • Kwaliteitsregister
Verpleegkundigen in het ziekenhuis

Het Kwaliteitsregister V&V heeft twee nieuwe functies. Met de ‘Documenten’ functie is het voortaan mogelijk alle gewenste documenten toe te voegen aan je portfolio. Ook is het voortaan mogelijk om je portfolio op te slaan als pdf. Hiermee krijgen gebruikers van het Kwaliteitsregister een beter zicht op hun loopbaan en ontwikkeling. Bijvoorbeeld als je vanuit het verzorgendenregister overstapt naar het verpleegkundigenregister. Beide vernieuwingen zijn gebaseerd op onderzoeken onder KR-gebruikers én onder verzorgenden die van beroep zijn veranderd.

Het portfolio van het Kwaliteitsregister geeft een overzicht van al jouw geaccrediteerde scholingen en ODA’s. Er zijn echter meer documenten die inzicht geven in je ontwikkeling of loopbaan. Bijvoorbeeld notities, ideeën voor scholingen, certificaten, afspraken uit je jaargesprek, je CV of je persoonlijke ontwikkelplan (POP). Met de nieuwe functie ‘Documenten’ kun je deze nu in je portfolio plaatsen. Zo staan al je documenten over leren en ontwikkelen overzichtelijk bij elkaar en geeft je portfolio je een completer beeld van je ontwikkeling. In Ledenonderzoek gaf 87% van de gebruikers van het Kwaliteitsregister aan hier behoefte aan te hebben. De documenten die je uploadt in Documenten tellen niet mee voor de herregistratie-eisen.

Portfolio downloaden als pdf

Afgelopen jaren maakten ruim 1.500 verzorgenden die in het Kwaliteitsregister geregistreerd stonden de stap naar de verpleegkunde. Een verandering van beroep betekent ook een verandering van register. Je registratie en portfolio in het verzorgendenregister worden dan afgesloten. Uit een enquête onder deze overstappers bleek dat zij graag het zicht willen houden op wat je als verzorgende geleerd hebt. “De activiteiten van toen ik verzorgende was horen bij mijn ontwikkeling als zorgprofessional én in mijn portfolio”, aldus een verzorgende.

Daarom is het nu mogelijk om een pdf-bestand te maken van je portfolio. Dit bevat een compleet overzicht van alle geaccrediteerde scholing en alle ODA’s uit je portfolio. Zo behoud je ook na een overstap naar een ander register zicht op je deskundigheidsbevordering in het verleden. Met de (nieuwe) functie Documenten kun je de pdf van je oude portfolio toevoegen in het verpleegkundigenregister.

Desktop

Beide nieuwe functies zijn voorlopig alleen beschikbaar op desktop en laptop.

Zo werkt de functie Documenten
  • Op desktop vind je de functie Documenten in je portfolio in het menu bovenaan.
  • Klik erop en kies één van de vier categorieën (diploma’s en certificaten, Mijn CV, notities en andere documenten).
  • Zoek en selecteer het bestand dat je wilt uploaden voeg eventueel een omschrijving toe.
  • Klik op versturen om het document op te slaan.
Zo maak je een pdf van je portfolio
  • Ga naar de homepage in je portfolio.
  • Klik bovenaan op ‘PDF van portfolio’.
  • Je pdf verschijnt direct onder de knop.
  • Open de pdf om direct te printen of sla de pdf op, op je computer.
  • Upload de pdf vervolgens met de nieuwe functie Documenten in het portfolio van je register.

Word lid en praat mee!

Samen met 105.000 leden maken we ons als beroepsvereniging sterk voor professionalisering van de beroepen verpleegkundige, verzorgende en verpleegkundig specialist. Leden horen, zien en helpen; dat is waar we als V&VN voor staan. Wil jij invloed hebben op hoe jouw beroep zich ontwikkelt? Word lid van V&VN.

Ontwerp Zonder Titel (15)